خلاقیت در آموزش

آموزش خلاقانه، اثربخش ترین نوع آموزش است

خلاقیت در آموزش

آموزش خلاقانه، اثربخش ترین نوع آموزش است

خلاقیت در آموزش

بیاموز و بشنو ز هر دانشی
بیابی ز هر دانشی رامشی

میاسای از آموختن یک زمان
ز دانش میفکن دل اندر گمان. «فردوسی»

با سلام و درود خالصانه به معلمان و مربیان فرهیخته و تلاشگران عرصه مقدس تعلیم و تربیت.محسن طاهری هستم و قصد دارم از این درگاه ٬ مطالب آموزشی را به اشتراک بگذارم.لطفا با نظرات ارزشمند خود مارا در بهبود کیفیت مطالب یاری رسانید.

بر اساس اینفوگرافیکی که از کتاب نویسنده ی نیویورکی Mason Currey با عنوان « مناسک روزانه : هنرمندان چگونه کار می‌کنند » الهام گرفته شده، دومین ایده‌ی مطرح شده در پاراگراف قبلی (شمع معروف) غالباً نادرست و به دور از واقعیت است. در واقع، بسیاری از نویسندگان، هنرمندان و موسیقی‌دانان بزرگ و محبوب، بر طبق یک برنامه مشخص هر شب تقریباً ۶ تا ۸ ساعت خواب مفید و سالم داشته‌اند؛ بنابراین می‌توانیم این طور نتیجه‌گیری کنیم که نبوغ و خلاقیت محصول ذهنی سالم و قوی ست که از استراحت کافی برخوردار باشد نه اینکه با باور کردن داستان‌های کذایی مطرح شده در فیلم‌ها و بیوگرافی‌های انسان‌های معروف و مشهور، شب‌ها تا صبح پای نور شمع بی‌خوابی بکشیم و آرام آرام قدرت ذهنی و خلاقیت خود را از دست بدهیم.
از ۲۷ ذهن خلاق بزرگ تاریخ که در این اینفوگرافیک به آن‌ها اشاره شده، تنها تعداد معدودی از آن‌ها یک برنامه‌ی خواب عجیب و گاها غیر قابل باور داشته‌اند. به عنوان مثال، بالزاک، از ساعت ۶ غروب تا ۱ نیمه شب می‌خوابیده و به جای اینکه کل شب را در تخت خواب سپری کند، شب‌ها بیدار بوده و صبح‌ها چرتی کوتاه و مختصر برای رفع خستگی داشته است.
برنامه‌ی خواب کدام یک از این افراد مشهور به برنامه‌ی خواب و استراحت شما نزدیک‌تر است؟

نظرات (۲)

گاستاو فلوبر. رمان نویس! :)

ولی بهتره که شبیهِ بنجامین فراکلین بشه. ساعتهای خوابش بنظرم خیلی عالیه.
سلام
خواب انسانهای خلاق موضوع جالبی بود که تابحال در موردش فکر نکرده بودم!
تشکر از سایت خوبتون
پاسخ:
سلام، سپاس از نظر شما 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی